Update op onze bestaande maatregelen:

Vanaf donderdag 15 oktober doen wij het dringende verzoek aan al onze bezoekers van kantoor om een mondkapje te dragen. Tijdens de afspraak zelf kan het mondkapje af. Wij volgen hiermee het dringende advies van de landelijke overheid. Dit als uitbreiding op de maatregelen die er al waren; het desinfecteren van de handen bij binnenkomst, het houden van 1,5 meter afstand met de medewerkers en andere bezoekers van ons kantoor.

In verband met de  verspreiding van het coronavirus worden ook notariskantoren tot ingrijpende maatregelen gedwongen. Ons kantoor blijft geopend zolang dit op een verantwoorde wijze mogelijk is en dit niet door de overheid wordt ‘verboden’. 

Wij houden alle berichtgevingen en adviezen omtrent het coronavirus nauwlettend in de gaten. Leidend hierbij is de informatie van de overheid en het RIVM. Naar aanleiding daarvan hebben wij onder andere de volgende maatregelen getroffen: 

Lees verder...

  • Wij vinden het verstandig het aantal bezoekers van ons kantoor tot het minimum te beperken.
    Passeren doen onze (kandidaat-)notarissen uitsluitend met de partijen die bij de transactie direct betrokken zijn en van wie de handtekening is vereist.
    Makelaars, financieel adviseurs, kinderen en anderen (die normaliter welkom zijn bij op zich vaak een heuglijk moment) kunnen wij nu helaas niet ontvangen.
    Wij verzoeken de bezoekers om – voor uw eigen, onze en andermans bescherming – uitsluitend naar ons kantoor te komen als u niet een van de door het RIVM bekend gemaakte verschijnselen heeft: koorts, (neus)verkoudheid, hoesten en/of keelpijn.
  • De (kandidaat-)notarissen en medewerkers geven geen handen meer en houden gepaste afstand, koffie en thee wordt niet meer geserveerd.
  • Onze medewerkers werken zo veel mogelijk vanuit huis, alleen een kernteam bemenst het kantoor.
  • Bij koorts, (neus)verkoudheid, hoesten en/of keelpijn blijven onze medewerkers thuis en komen pas na overleg weer op kantoor.
  • Telefonisch zijn wij gewoon bereikbaar.
  • We maken een notitie van uw telefoontje en de behandelaar neemt daarna contact met u op, telefonisch of via de mail.

Verberg lees verder...

nieuws van het notariskantoor

20 mei 2021

Voorlopig geen boete voor het ontbreken van een energielabel

Een energielabel is nodig als een huiseigenaar zijn woning wil verkopen of verhuren. De notaris dient de verkoper te wijzen op de wettelijke verplichting tot overhandiging van het energielabel uiterlijk bij het tekenen van de akte van levering.

Het nieuwe energielabel heeft echter gezorgd voor een tekort aan energieadviseurs. Daarom heeft minister Kajsa Ollongren van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties besloten dat woningeigenaren tot 1 juli 2021 geen boete krijgen voor het niet aanvragen van een energielabel voor de verkoop van een huis. Voorwaarde is wel dat ze hebben geprobeerd het label tijdig te registreren.

De meeste aanvragen voor een energielabel verlopen zonder problemen. Dat schrijft de minister in een Kamerbrief. Toch komt het soms voor dat mensen niet op tijd een energieadviseur kunnen vinden. De minister verwacht dat het aantal adviseurs zal toenemen, deze beter vindbaar zullen zijn en dat uitschieters in de prijzen en doorlooptijden daardoor zullen afnemen. Bij de introductie van het nieuwe energielabel op 1 januari dit jaar was de verwachting dat dit gemiddeld 190 euro zou gaan kosten. De website woninglabel.nl berekende echter dat de gemiddelde prijs in februari op 256 euro lag.


15 april 2021

Françien Middelkoop-Verdooren kan u alles vertellen over een levenstestament

Krans Notarissen doet mee met de KNB online campagne over het Levenstestament!

Op 1 maart is de KNB met een nieuwe online campagne gestart om aandacht te vragen voor het levenstestament. Met de slogan `Teken vandaag voor morgen' kunt U via de campagnesite gemakkelijk een bel-mij-terugverzoek doen. U wordt dan door iemand van de familiesectie gebeld voor een intakegesprek. Via deze link zijn wij zichtbaar en vindbaar (hier staat ook meer informatie over een levenstestament).

De 2 belangrijke spelregels voor deelname aan de bel-mij-terugactie zijn: de notaris belt degene die een bel-mij-terugverzoek doet binnen 3 werkdagen terug én brengt geen kosten in rekening voor het intakegesprek van maximaal 30 minuten. Via een korte online vragenlijst – de zogenoemde keuzehulp – kunt U zich alvast voorbereiden op het gesprek met de notaris over uw levenstestament.

Dus aarzel niet.....we zijn er voor u!

16 maart 2020

Dienstverlening en uitbraak coronavirus

Ons kantoor blijft geopend zolang dit op een verantwoorde wijze mogelijk is en dit niet door de overheid wordt ‘verboden’. Vanzelfsprekend nemen wij alle maatregelen in acht die de overheid in het kader van het COVID 19-virus (coronavirus) neemt. Onze dienstverlening zal daardoor wel anders zijn. Zo geven we geen handen en bewaren we een veilige afstand.   

Voor de veiligheid van onze cliënten en onszelf verzoeken wij cliënten alleen naar ons kantoor te komen als zij geen klachten van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts ervaren. Als u niet naar ons kantoor kunt of wilt komen, zoeken we met u naar een oplossing om de dienstverlening door te laten gaan. Besprekingen kunnen bijvoorbeeld ook via telefoon of andere communicatiemiddelen plaatsvinden en in bepaalde gevallen is ondertekening van een akte per volmacht mogelijk.

Update op onze bestaande maatregelen:

Wij doen het dringende verzoek aan al onze bezoekers van kantoor om een mondkapje te dragen. Tijdens de afspraak zelf kan het mondkapje af. Wij volgen hiermee het dringende advies van de landelijke overheid. Dit als uitbreiding op de maatregelen die er al waren; het desinfecteren van de handen bij binnenkomst, het houden van 1,5 meter afstand met de medewerkers en andere bezoekers van ons kantoor.


nieuws van netwerk notarissen

14 mei 2021nieuws

Gezien in Max Meldpunt: een recreatiewoning met zorgen. Maar het kan gelukkig anders.

Nu de zomer nadert en we door de pandemie ontdekken hoe fijn Nederland als vakantieland kan zijn, is het kopen van een chalet op een vakantiepark voor veel Nederlanders een...

lees verder >
19 april 2021nieuws

Er komt een wetswijziging voor erfbelasting voor weeskinderen

In november 2020 maakte het tv-programma Kassa in samenwerking met Lucienne van der Geld van Netwerk Notarissen een item over Linda, die toen terminaal ziek was, en haar 13-jarige zoon...

lees verder >
7 mei 2021nieuws

Kosteloos stappenplan voor verenigingen en stichtingen

Wij hebben een praktisch stappenplan ontwikkeld voor verenigingen en stichtingen. Dit stappenplan is kosteloos bij ons op te vragen. Het stappenplan helpt de stichting of vereniging waarbij je bent betrokken,...

lees verder >
de heer mr. A. Stuijt (Xander)Notaris en fiscaal jurist
Ik kom uit een geslacht van notarissen. Mijn opa was notaris en er zitten allemaal notarissen in onze familie. Mijn vader was notaris in Amsterdam, met een kantoor op de Keizersgracht. Die kwam thuis met verhalen! Zo heeft ie ons alle drie in het vak gezogen, m’n broer, m’n zus én mij.” Xander is notaris en mede-eigenaar van Krans Notarissen, in Haarlem. Geef ‘m het woord en hij neemt je mee in zijn verhaal. “Mijn vader was een mensenmens, een flamboyante man, warm en empathisch ook.” Alsof Xander over zichzelf praat, al zou hij dat nooit over zichzelf zeggen. Een harde werker en betrokken, dat wel. “Een notaris doet veel meer dan het opstellen en passeren van aktes. Estate planning, nalatenschappen, adviseren. Mooie gesprekken, mensen hebben vertrouwen in het ambt én in mij als persoon. Xander, notaris en ondernemer: “Het is belangrijk dat je over de toekomst van dit vak en ons kantoor goed nadenkt. Een tijdje geleden hebben we daarom alles opgedeeld in secties: familierecht, ondernemingsrecht en onroerend goed. Twee kandidaat-notarissen per sectie en specialiseren, verdieping zoeken. We zien dat het werkt, onze mensen vinden het leuk en opdrachtgevers weten ons te vinden. Ik? Ik fiets juist lekker door die secties heen. Dat vind ik leuk, ik wil alles weten, hou alles bij. Ik wil niet overruled worden in kennis en vind het na 35 jaar nog steeds heerlijk om met mijn werk bezig te zijn.” “Thuis duik ik in de vakliteratuur, mijn werkagenda is overvol en ik passeer erg graag aktes. Leuk om te doen en op dat moment kan ik ervoor zorgen dat mensen mij – en ons kantoor – niet vergeten. Ontspannen doe ik op zaterdagmiddag. Lekker voetballen met vrienden in het park. Geen slidings! Gewoon lekker een balletje trappen met andere ouwe mannen. En na afloop een biertje en goede gesprekken in café de Tapuit.
mevrouw mr. T.M. Bos (Tessa)Notaris
“2018 was een onrustige periode. De verbouwing, het afscheid van Adriaan met een talkshow in de Philharmonie, een nieuwe naam plus huisstijl én voor mij een andere positie.” Het was al jaren voorbestemd, maar sinds maart 2018 is Tessa notaris en ondernemer, de trotse mede-eigenaar van Krans Notarissen. Ze studeerde Notarieel Recht in Leiden en begon juli 2000 als kandidaat-notaris bij (toen nog) Krans Helmig Stuijt Notarissen. “Die naam hebben we veranderd in Krans Notarissen.” “Krans is de naam van de oorspronkelijke oprichter en zorgt voor herkenning, veel beter dan weer een nieuwe naam op de gevel. Mijn vader was ambachtelijk slager in Beverwijk, dat praktische heb ik waarschijnlijk van hem.” Tessa hielp vroeger mee in de winkel, maar schreef toen al 'notaris' in vriendenboekjes, als antwoord op de vraag wat wil je later worden. “Een mooi beroep met veel verantwoordelijkheid en waarde voor de maatschappij. Dat sprak me toen al aan.” “Een notaris moet integer zijn, met kennis van zaken, zorgvuldig én van onbesproken gedrag. Dat wordt door onze beroepsorganisatie streng bewaakt. Bij de stap van kandidaat-notaris naar notaris komt het ondernemersaspect daar nog eens bij. Daar heb ik goed over nagedacht. Past het bij mij en wil ik dat, ook privé. In 2013 heb ik de knoop doorgehakt, toen hebben we het overnametraject én de complexe procedure tot benoeming als notaris in gang gezet.” Maart 2018 heeft Tessa de eed afgelegd en sindsdien mag ze zich notaris én ondernemer noemen.
mevrouw mr. S.E. Nijssen-Boland (Simone)Kandidaat-notaris
“Ik heb nooit ergens anders gewerkt. En dat allemaal dankzij de hond van Adriaan Helmig. Die liet hij uit in de Haarlemmer Hout. Daar raakte hij aan de praat met een andere hondenbezitter, een vriendin van mijn bovenbuurvrouw. Toen ik bij haar een kopje suiker ging lenen vertelde zij mij dat ze bij, toen nog Krans Helmig Stuijt, een kandidaat-notaris zochten. Zo ben ik hier terechtgekomen.” Een ingewikkeld verhaal duidelijk uitleggen, dat kan je wel aan Simone overlaten. “En grappig, ik werd op de studie notarieel recht gewezen door mijn moeder. Vanwege het sociale én het precieze.” Inmiddels werkt Simone ruim 20 jaar bij Krans Notarissen. “Dat is min of meer vanzelf gegaan. Ik heb in ieder rechtsgebied ervaring opgedaan. Dat werd en wordt intern ook gestimuleerd. Nu ben ik samen met Annette verantwoordelijk voor ondernemingsrecht. We vullen elkaar goed aan, praktisch en theoretisch. We nemen niet zomaar genoegen met doe maar een bv’tje.” “We gaan eerst in gesprek. Wat is de bedoeling, is er een betere oplossing? Het werk is leuk. De gesprekken met cliënten, oplossingen bedenken, aktes opstellen én passeren. Dat laatste benaderen we als een optreden. Het is een belangrijk contactmoment, de kans om een beleving te creëren. Ieder notariskantoor doet hetzelfde, maar wij doen het net even anders. En beter. Cliënten moeten na het passeren van een akte met een goed gevoel de deur uitlopen, terugkomen en ons aanbevelen. Daar zijn wij allemaal van doordrongen.” Met 20 jaar werkervaring bij Krans is Simone ook verantwoordelijk voor personeelszaken. “Sinds kort. Een mooie aanvulling op mijn werk. Een schakel tussen Xander, Tessa en mijn collega’s. Ik heb regelmatig bilateraaltjes zoals wij dat intern noemen. Kletsen over hoe het gaat en of er iemand iets dwarszit. Die informatie deel ik. Geen klikken, maar samen kijken of en waar het beter kan. We vormen een goed team, hebben allemaal een mentaliteit van gewoon gaan. Niet lullen maar poetsen. Praktisch, en met humor!”” Simone praat gepassioneerd. Over haar werk, over haar man en zoontje van vier én over zingen. “Geweldig om te doen, ik zing al mijn hele leven, in koren en solo. Kandidaat-notaris of zangeres, ik zou niet kunnen kiezen. Dat hoeft ook niet, het is prima te combineren. Bij het afscheid van Adriaan in de Philharmonie heb ik The Road Home voor hem gezongen. Best spannend om die andere kant van mij met de aanwezigen te delen.”
de heer mr. J.B. Temmink (Janbert)Kandidaat-notaris
“We hebben nu iets bedacht en natuurlijk proberen we dat toekomstbestendig te maken. Maar over vijf jaar wil ik graag weer een kop koffie met u drinken, om te kijken hoe het er dan voorstaat.” Janbert is sinds 2014 kandidaat-notaris bij Krans notarissen en heeft voor notarieel recht gekozen door een vriend van zijn ouders. “Een leuke, rustige man, altijd voorkomend. Ik zag ‘m regelmatig fietsen. Stijlvol, met een regenjas en aktetas. Dat sprak me wel aan.” Tijdens mijn studie notarieel recht in Leiden ben ik stage gaan lopen bij een notariskantoor in Delft. In 2009, ik was net afgestudeerd, sloeg de crisis toe. Banen lagen niet voor het oprapen in het notariaat, gelukkig kon ik als young professional aan de slag bij een verzekeraar.” “Veel geleerd en een bijzondere periode. Na verloop van tijd kreeg ik een staffunctie aangeboden. Niet echt iets voor mij.” Na een korte periode bij Mazars heeft Janbert bij Krans Notarissen gesolliciteerd. “Hier ben ik op mijn plek! Xander, Tessa, mijn collega’s. Het voelt goed, we werken samen, delen kennis met elkaar én werken als kandidaat-notaris bevalt me meer dan goed. Ik vind het fijn om mensen een veilig gevoel te geven, juridisch van waarde te kunnen zijn. Ja, bestemming bereikt. Mijn vakgebied is persoon- en familierecht. Testamenten, samenlevingsovereenkomsten, huwelijkse voorwaarden opstellen, enz. Mensen komen met een vraag, ik ga met ze in gesprek, bedenk een oplossing, stel een akte op, die wordt ondertekend.” Het projectmatige is leuk. Ik ben geen dossierschuiver, maar een getekende akte geeft me voldoening.
mevrouw mr. dr. A.J.M. Klein Wassink (Annette)Kandidaat-notaris
Ik liep hier al jaren iedere dag langs. Onderweg naar mijn werk als docent aan de VU. Ik doceerde ondernemingsrecht, daar ben ik ook op gepromoveerd. Mijn proefschrift schreef ik over toetsing van besluiten. Daar heb ik eerst onderzoek naar gedaan en vervolgens gekeken naar hoe het beter kan. Het resultaat werd door mijn promotor beoordeeld als toonaangevend werk, er wordt in andere publicaties ook regelmatig verwezen naar mijn proefschrift. Dat is wel heel leuk!” Sinds 2017 werkt Annette bij Krans Notarissen in Haarlem. “Ik kan lopend naar mijn werk, dat beschouw ik als een grote luxe!” Ze werkt vier dagen per week, de woensdag heeft ze voor zichzelf gereserveerd, of eigenlijk voor het onderwerp van haar proefschrift. Ze publiceert, geeft cursussen en volgt de ontwikkelingen op het gebied van toetsing van besluiten. Bij Krans is Annette kandidaat-notaris en samen met Simone verantwoordelijk voor de sectie ondernemingsrecht. “Erg leuk. Aan de VU hielp ik studenten en nu onze opdrachtgevers. We krijgen aan de lopende band vragen en gaan dan op onderzoek uit. Wat kunnen we ermee, waar zit de ruimte en welk advies geven we. We kijken ook vooruit. Een wet verandert, wat betekent dat voor bijvoorbeeld de statuten van onze opdrachtgevers. Krans notarissen was een bewuste keuze, het is een kwalitatief goed kantoor van de juiste omvang en een prettige cultuur. “Kandidaat-notaris bij Krans past in mijn leven. Het is een leuke baan, mijn werk is veelzijdig en enorm interessant. Zo ben ik samen met Tessa verantwoordelijk voor hoe wij als kantoor omgaan met de WWFT en poortwachtersfunctie die de notaris daarin vervult.
mevrouw mr. L.F.E. Middelkoop-Verdooren (Francien) Kandidaat-notaris en SCE executeur
“Om mijn werk te kunnen doen, moet ik soms indringende vragen stellen. Hoe is je familiesituatie, wat is je vermogen, wat wil je precies geregeld hebben? Dat maakt mijn werk heel persoonlijk.” Francien heeft bij meerdere notariskantoren gewerkt, kent het klappen van de zweep. Ervaren, welbespraakt en to-the-point. “Familierecht is mijn vakgebied, altijd geweest. Het contact met mensen, luisteren, maatwerk leveren én ingewikkelde juridische zaken duidelijk uitleggen, dát is wat mijn werk zo leuk maakt.” Francien verhuisde in 2015 met haar man en twee kinderen van Voorburg naar Nieuw-Vennep en in 2018 werd het tijd voor een carrièremove. “Werken in Haarlem, dat leek me wel wat. Geen fileverkeer én een leuke stad. Maar welk kantoor? Ik heb toen binnen mijn netwerk geïnformeerd. Van een goede kennis kreeg ik Krans Notarissen als advies. Daar heb ik hem laatst nog een keer hartelijk voor bedankt! Bij Krans Notarissen krijgen we de ruimte om mee te denken, over het werk én over de toekomst van het kantoor.” “De sfeer is goed, ik werk aan interessante dossiers en krijg de kans om mijzelf te ontwikkelen, nu bijvoorbeeld met de reeds voltooide opleiding tot gecertificeerd executeur en over een tijdje de opleiding tot estate planner. Ja, ik geniet van mijn werk. Met dank aan mijn vader, hij gaf me het advies om rechten te gaan studeren. In Leiden. Eerst strafrecht. Dat was me te statisch, dus na een jaar ben ik geswitcht naar notarieel recht. Een geweldige tijd, ik heb nog regelmatig contact met studiegenoten. Door mijn rechtenstudie en werkervaring sinds 2006 kan ik heel veel vragen beantwoorden. Maar je kunt niet alles weten. Je moet juist weten wat je niet weet, en soms is het fijn om even met collega’s te overleggen. Bijvoorbeeld tijdens ons maandelijkse literatuuroverleg. Dan bespreken we met de zeven (kandidaat)notarissen de recente literatuur, jurisprudentie en lopende zaken. Leuk en leerzaam, zo blijven we ook op de hoogte van ontwikkelingen binnen andere rechtsgebieden.” Francien klinkt en oogt gelukkig. ”Dat ben ik ook! Nieuw-Vennep is misschien niet sexy, maar we hebben twee jonge kinderen en alles is op loopafstand. Winkels, de school van de kinderen en dansles. Daar ben ik kortgeleden weer mee begonnen. Vroeger was het stijldansen en nu is het Zumba en Dance-Mix, een combinatie van Latijns-Amerikaanse dansstijlen. Vergelijkbaar met aerobics, dansen en de choreografie instuderen. Heerlijk, met dames van mijn leeftijd. En recent zijn we naar Mysteryland geweest, dansen en mensen kijken. Onverwacht leuk! De kaartjes voor de volgende keer liggen klaar, iets om naar uit te kijken!
de heer mr. A. Helmig (Adriaan)Kandidaat-notaris
“Ik loop hier in een ouwe spijkerbroek en ongepoetste schoenen, ik heb in principe geen besprekingen meer.” Adriaan is ruim 40 jaar (kandidaat)notaris geweest, was mede-naamgever van het kantoor. Maart 2018 heeft Tessa zijn plaats ingenomen en is de naam Krans Notarissen geïntroduceerd. “Sinds die tijd ben ik weer kandidaat-notaris. Geen managementtaken meer, alleen 20 uur per week aanwezig voor ingewikkelde klussen. Een probleem met erfdienstbaarheden of een splitsingsakte, ik krijg het dossier en zoek het uit. En op grond van mijn naam heb ik nog een flink aantal executieveilingen, tientallen per jaar, ook daar heb ik het nog redelijk druk mee.” Rust en autoriteit, dat straalt hij uit. Adriaan is - mede dankzij zijn zware basstem en lengte - wereldberoemd, in Haarlem én zijn vakgebied. “Ik ben gemiddeld een dag per week bezig met het voorbereiden en geven van notariële cursussen aan klerken en kandidaat-notarissen, ben betrokken bij Open de Koepel en bij het Stadsklooster Haarlem en dan nog 20 uur per week hier. “Ik heb altijd 5 á 6 dagen per week gewerkt, dat doe ik op deze manier feitelijk nog steeds. Tot 1 april 2021, dan doe ik hier nog een stapje terug. Als ze me nodig hebben dan hoor ik ‘t, dat is de afspraak.”
de heer W. de Vries (Wietze)Notarisklerk
Zeker in de regio Haarlem-Amsterdam gaat de woningmarkt als een speer, dat maakt mijn baan behoorlijk hectisch.” Wietze is registergoed klerk, inmiddels 15 jaar bij Krans Notarissen. “Ons werk begint als mensen een koopovereenkomst hebben getekend bij een makelaar. Dossier aanmaken en informatie binnenhalen. Een soort spin in het web. Bellen, mailen, heel intensief. Alles wat nodig is om de leveringsakte en de hypotheekakte te kunnen passeren, die datum is een harde deadline. Als de notaris aan tafel zit voor het transport moet alles piekfijn geregeld zijn.” Wietze kwam begin jaren ’90 van de Heao en ging aan ’t werk bij de Rabobank. “Daar had ik veel contact met een notaris, hij heeft me gevraagd. Zou dat iets voor jou zijn? Ik heb toen de opleiding registerklerk gedaan. Vroeger was een klerk de assistent van een notaris, dat is veranderd. Mijn werk is inhoudelijker geworden, met meer verantwoordelijkheid en kennis van mijn vakgebied. Leuk en d.m.v. applicatiecursussen blijf ik op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.” Wonen doet Wietze met zijn vrouw en kinderen in het Groene Hart.
mevrouw J.M. Meijer (Michaela)Notarisklerk
“Oog in oog met Dave Grohl, van The Foo Fighters, dat was mijn hoogtepunt. Ademloos, ik vergat helemaal mijn camera op hem te richten.” Michaela is gediplomeerd registerklerk en werkt sinds 2013 bij Krans Notarissen. “Nieuwbouw, een beetje bestaande bouw én de special assignments van Tessa en Xander. In haar vrije tijd was ze concertfotograaf en recensent voor Cultuurpodiumonline. Nu is Michaela zo’n 4 avonden per week in de sportschool te vinden. “Zware krachttraining, ijzers heffen. Bankdrukken, legpresses, deadlifts, hipthrusters enz. Ik heb regelmatig dagen dat ik steunend en kreunend van de spierpijn door kantoor loop.” “Buitentrainen doe ik ook. Sportsteppen, rondjes van zo’n 20 km als ik zin heb.” Geboren in Almelo, opgegroeid in Dronten en voor de liefde ging ze naar Purmerend. “De reisafstand naar Haarlem is geen probleem, in ongeveer een half uurtje ben ik hier. De nieuwbouwprojecten zijn leuk om te doen. Voorbereiden, uitzoeken, aktes opstellen en passeren. Projectmatig en gestructureerd. En natuurlijk de special assignments, complexe dossiers. Splitsen van percelen, erfpacht, enz. Daar kan ik van genieten. Ik heb sinds 1999 bij meerdere notariaten gewerkt, maar hier ben ik op mijn plek. Saai? Nee, zeker niet. Dit werk is creatief op een andere manier.
mevrouw P.M.C. Landwehr Johann (Patricia)Notarisklerk en secretaresse op HR-gebied
“Zoveel mogelijk werk verzetten op 1 dag, alle ballen in de lucht houden, 1001 dingen tegelijk doen, ik hou van druk, ik krijg daar energie van, niet alleen op het werk, maar ook thuis”, aldus Patricia. Notarisklerk, moeder van 2 kinderen, samenwonend met haar vriend onder de rook van Haarlem en een fanatiek sporter. Fietsen, hardlopen, voetballen, wandelen en schaatsen zodra het kan. In 1995 ben ik in het notariaat terecht gekomen, in 2014 maakte ik een uitstapje naar de advocatuur, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan, dus toen ik in 2018 terecht kon bij Krans Notarissen, heb ik deze kans met beide handen aangegrepen. Inmiddels heb ik ook mijn certificaat als HR-adviseur en ondersteun ik Simone met het personeelswerk. Het allerliefst zou ik nog meer willen doen op HR-gebied binnen Krans Notarissen. Ik voel met thuis in de hectiek van het notariaat. In de registergoedpraktijk werken we continue op deadlines en ik ben daarin op mijn best. De druk is af en toe enorm, maar het gevoel dat alles uiteindelijk goed geregeld is, is geweldig, daar doe ik het voor.
mevrouw M.Y. de Hoop (Melina)Notarisklerk
Laatst moesten we de koopovereenkomst en akte van levering opstellen voor een benedenwoning in Amsterdam met een klein buiten, een driehoekje achtertuin. Dat stukje grond bleek na lang doorzoeken volgens het kadaster van de buren te zijn. Onderzoeken, dat vind ik het leukste van mijn werk. Ik hou van die oude aktes, uit 1910 ofzo. Je kan ze vaak bijna niet meer lezen, dan probeer ik ze met een loep te ontcijferen.” Melina solliciteerde na de middelbare school bij een notariskantoor in Beverwijk en inmiddels werkt ze 23 jaar in het notariaat. Na 8 jaar Zuidas heeft ze zo’n 4 jaar geleden voor Krans Notarissen gekozen. “Lekker in Haarlem, al zo’n 20 jaar mijn thuis. Hier wonen mijn vrienden en heb ik m’n leven. Heerlijk! Ik geniet van mijn werk. Soms zeggen mensen, waarom moet dat allemaal zo? Maar dat is ons bestaansrecht, zekerheid bieden. We kunnen niet wegkijken als we iets tegenkomen. Onderzoeken, informatie opvragen, aktes opstellen. Alles moet tot in de puntjes geregeld zijn én op tijd. Wonen doet ze in Haarlem Zuid-West, en op 5 minuten fietsen van kantoor. “Perfect. Het is hard werken, en door het meer directe contact met cliënten weer heel anders dan de Zuidas!
mevrouw A. Sluis (Anita)Notarieel medewerkster Onroerend Goed
Registergoed en met name hypotheken. Ik werk nu 9 jaar bij Krans Notarissen, daarvoor 10 jaar in de makelaardij. Dat had ik op een gegeven moment wel gezien, toen heb ik hier gesolliciteerd. Het werk is leuk en afwisselend, werken met Onroerend Goed is en blijft boeiend. Mijn vader was notaris in Slochteren. Via hem wist ik veel van het vakgebied én ik heb rechten gestudeerd, in Groningen.” Anita lacht bij de herinnering, een mooie tijd. Door de baan van haar man kwam ze naar het westen. Eerst Haarlem en nu Santpoort-Zuid. “Terug naar het noorden? Nee, het leven hier bevalt goed en onze kinderen studeren in Amsterdam en Leiden. Haarlem is een mooie stad, minstens zo gezellig als Groningen. Erg leuk.
mevrouw P.J. Roosingh (Petra)Paralegal Familierecht
“Ja, in Velserbroek ben ik elk voortuintje in geweest.” Petra is paralegal afwikkeling nalatenschappen en werkt sinds 2007 bij Krans Notarissen. Daarvoor heeft ze acht jaar als parttime postbode gewerkt. “Het leukste wat ik ooit gedaan heb. Met collega’s post sorteren - lekker kletsen, koffiedrinken, lol maken. Dan je tassen vullen en naar buiten. Heerlijk! Ik wilde meer uren werken, maar dat ging niet bij (toen nog) TNT Post. Dus ben ik gaan solliciteren.” Zo is Petra bij Krans Notarissen terecht gekomen. Eerst op het secretariaat en sinds 2012 nalatenschappen. Een brede functie. “Erfbelasting berekenen, verklaringen van erfrecht opstellen, aktes opstellen en alle daarbij behorende administratieve werkzaamheden. Ik werk voor iedere (kandidaat)notaris met een nalatenschap in zijn portefeuille, maar met name voor Francien en Xander. Leuk werk! Onderzoeken, goed opletten dat je niets over het hoofd ziet. En fietsen, dat doe ik ook. Van IJmuiden naar Haarlem en terug. Heerlijk, door weer en wind.
mevrouw G.M. Spijker (Wendy)Paralegal Ondernemingsrecht en secretaresse
Directiesecretaresse, dat zou volgens testjes iets voor me zijn. Dus toen ben ik 15 jaar geleden gaan solliciteren en hier terecht gekomen.” Wendy deed een studie reisbureaumanagement en werd begin 2004 filiaalmanager. “In diezelfde periode verschoof alles naar online, dat beviel me totaal niet.” “Drie jaar geleden werd ik ernstig ziek. Tijd om na te denken: als ik het overleef, wat wil ik dan? Geen wereldschokkende veranderingen, maar ik wilde me wel graag verder ontwikkelen. Nu, als paralegal ondernemingsrecht, kan ik die ambitie helemaal kwijt. “Toen ik hier 15 jaar geleden begon had ik totaal geen ervaring met het notariaat. Ja, onze huwelijkse voorwaarden en de overdracht van ons huis.” Vooral de laatste jaren heeft Wendy haar kennis stevig bijgespijkerd. “Met een interne opleiding ondernemingsrecht, gegeven door Annette. Beter had ik het niet kunnen treffen! Ondernemingsrecht is interessant en prima te combineren met mijn werk als secretaresse voor Xander. De reisbranche? Nee, dat is verleden tijd. Ik geef wel sportles, drie keer per week: Piloxing. Erg leuk om te doen naast mijn werk bij Krans Notarissen en mijn gezin thuis!”
mevrouw P.J. Hetem (Patty)Secretaresse Familierecht
“Ik heb altijd in de serieuze hoek gezeten. Ik heb havo gedaan op het Sancta. Daar zeiden ze, Patty, jij moet advocaat, accountant of zoiets worden. Uiteindelijk ben ik in het notariaat terecht gekomen. Ik heb het altijd heel leuk gevonden en nog steeds.” Bij Krans Notarissen is Patty sinds 2004 de secretaresse van Tessa en sinds 2018 van Francien. “Mijn werk is veelzijdig. Tessa doet veel onroerend goed en Francien familierecht. Zij doen de besprekingen, geven mij de aantekeningen en ik ga aan de slag. Dossier openen, contact met cliënten, de akte maken, de voortgang bewaken, ervoor zorgen dat mensen op tijd tekenen, enz. Ik ben zo’n 40 jaar geleden in het notariaat gerold en voel me als een vis in het water.”
mevrouw L. Wemmers (Lieke)Secretaresse Familierecht
mevrouw S.M. Tijl-Nolet (Suzanne) Secretaresse Ondernemingsrecht
Bij mijn sollicitatiegesprek zag ik mijn oud-collega’s weer. Hé Suus, kom je terug?! Ja dus, leuk!” In de tussentijd heeft Suzanne bij een advocatenkantoor in Haarlem, een gemeente en op de Zuidas gewerkt. Zelf noemt ze het lachend haar sabbatical, om van het hele verhaal af te zijn. Nu is Suzanne ondersteuner in het Ondernemingsrecht als secretaresse van Simone en Annette. “We zorgen voor zekerheid bij belangrijke zaken. Saai? Zeker niet. Er is geen dag hetzelfde.” Zwierig, dat is een mooie omschrijving voor haar. Suzanne heeft Frans gestudeerd en alle hoeken van dat land gezien. “De taal, het land én de mensen. Ik word er blij van!” Wonen doet ze in Velsen-Zuid, met uitzicht op het kanaal. “Lekker bootjes kijken en soms wegdromen, waar gaan ze heen en waar komen ze vandaan...”
mevrouw C. Aslan (Cigdem)Expeditie medewerkster
mevrouw C.M. Veltkamp (Litha)Receptioniste
Ik wil graag weten waar iedereen uithangt. Bij nieuwe collega’s zeg ik altijd, steek even je hoofd om de hoek, dan weet ik dat je binnen bent. Ja toch?!” Litha is al 21 jaar receptioniste, officemanager, archivaris, enz. Een stille kracht. Vroeger heeft ze in de zorg gewerkt. “Een roeping, maar na 13 jaar is het kaarsje uitgegaan en heb ik bij Krans Notarissen gesolliciteerd. “Ja, dat is nu 21 jaar geleden. Ik zit hier op mijn plek. Het archief is ook mijn verantwoordelijkheid. Als ze iets zoeken weet Lith het wel te vinden. En alles wat ouder is dan 20 jaar gaat naar het centraal archief in Winschoten. De laatste keer 80 dozen, maar meestal zijn het er 140 of meer. Druk? Ja, soms voel ik me net een octopus, dan kom ik armpjes te kort.”
mevrouw A. Ferreira Moura (Annabella)Boekhoudster
Ik ben verantwoordelijk voor de hele financiële administratie van Krans Notarissen. Dat moet je liggen.” Bij Annabella is dat duidelijk het geval. Ze geniet van haar werk en de verantwoordelijkheid. Sinds 1998 werkt ze op de boekhouding. “Rond de geboorte van onze kinderen heb ik minder gewerkt en de hypotheken gedaan. Nu zit ik alweer jaren op deze plek.” “De werkdruk is hoog. Een transport kan alleen plaatsvinden als de gelden binnen zijn, dat is vaak last minute. Ja, thuis doe ik ook de administratie. Gelukkig is dat een stuk simpeler.” Annabella is ook een levensgenieter. “Vakantie naar Portugal, daar komen mijn ouders vandaan. Heerlijk, dat land voelt als een tweede thuis.
de heer S.E. Osborne (Stewart)Systeembeheer/Boekhouder
“Ik heb twee spraakgebreken, mijn Engelse accent én ik kan geen nee zeggen. Bij Krans Notarissen ben ik al jaren verantwoordelijk voor de niet-notariële projecten, zoals de boekhouding en systeembeheer. Mijn eerste computer kocht ik in 1982, vervolgens heb ik alles over boekhouden en systeembeheer in de praktijk geleerd.” Stewart werd geboren in Londen, werkte in Duitsland als exportleider Europa voor een Engels-Amerikaans textielbedrijf en kwam in 1985 naar Nederland. “Mijn buurman had een probleem met zijn computer, dat heb ik voor hem verholpen. Die buurman was Adriaan Helmig. Sinds die tijd werk ik freelance voor Krans Notarissen.

Krans Notarissen

handelsregisternr: 34308463
btw nr: NL8017.94.900.B.01

Openingstijden

Maandag08:30 - 17:00 uur
Dinsdag08:30 - 17:00 uur
Woensdag08:30 - 17:00 uur
Donderdag08:00 - 17:00 uur
Vrijdag08:30 - 17:00 uur

Bezoekadres

Van Eedenstraat 20
2012 EM Haarlem

Postadres

Postbus 104
2000 AC Haarlem

vraag stellenprijs opvragen

Je kunt hieronder je gegevens en je vraag invullen. We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

afspraak maken

Als je hieronder je gegevens invult nemen we zo spoedig mogelijk contact met je op om de afspraak in te plannen.