Benschop & Sterling Netwerk Notarissenheeft meerdere kantoren

Welkom bij Benschop & Sterling Netwerk Notarissen. Dé Netwerknotaris in Goedereede. 

Onze notarissen en kandidaat-notarissen staan altijd voor je klaar om de belangrijkste momenten van je leven goed te regelen. We staan je graag bij met gedegen advies en we wijzen je graag op juridische valkuilen die je zelf nooit had ontdekt.

We kunnen je onder andere helpen als je een huis wilt kopen, bij de oprichting van je eigen bedrijf of om de huwelijkse voorwaarden goed te regelen.
Maar ook op minder vrolijke momenten zijn we je steun en toeverlaat. Zoals bij het maken van een testament of het regelen van een scheiding. Maar we kunnen je bijvoorbeeld ook adviseren of het slim is om een erfenis te accepteren, die minder lucratief is dan het lijkt.

Bij Benschop & Sterling werken uitsluitend Netwerknotarissen. En dat zijn niet zomaar notarissen en kandidaat-notarissen. Netwerknotarissen houden elkaar scherp en helder, we delen kennis en adviseren elkaar, zodat we samen jou beter kunnen helpen. Ook hier in Goedereede.

Wil je een offerte opvragen? Klik dan op deze link.

Lees verder...

Wij spreken gewone mensentaal en weten precies wat er speelt in de wereld. De echte én de virtuele. Zo kun je bij ons terecht voor een social media testament. Kom daar maar eens om bij een traditionele notaris. Vandaar dat wij van Benschop & Sterling Netwerk Notarissen durven te zeggen dat we net iets meer notaris zijn. 


Verberg lees verder...

nieuws van het notariskantoor

22 oktober 2020

Het ubo-register: wat betekent dat voor jou?

De Kamer van Koophandel is vanaf 27 september 2020 extra gegevens gaan registreren. Er is per die datum namelijk een ubo-register gekomen. Hieronder leggen we uit wat een ubo is, hoe je via de notaris in aanraking komt met een ubo en wat het voor jou betekent en hoe wij als notariskantoor jou kunnen helpen met het registeren van een ubo in het register.

Wat is een ubo?

Ubo is de afkorting voor ultimate beneficial owner, in het Nederlands: uiteindelijk belanghebbende. Maar dat zegt nog niet zo veel. Want niet iedere persoon die aandelen heeft in een B.V. is een ubo en ook een stichting kan een ubo hebben. In verband met de regelgeving uit Europa op het gebied van het tegengaan van fraude en vooral het voorkomen daarvan (bijvoorbeeld witwassen), moet inzichtelijk worden wie er aan de touwtjes trekt in een organisatie. Dat kan zijn iemand die in financiële zin profijt heeft van de organisatie of het voor het zeggen heeft (de beslissingen neemt). Om er achter te komen wie aan de touwtjes trekt, zijn er in de wet criteria opgenomen aan de hand waarvan vastgesteld kan worden wie de ubo is. Bij een B.V. bijvoorbeeld is dat degene die meer dan 25% van de aandelen heeft of het stemrecht. Is er niemand op wie de criteria van toepassing zijn? Dan worden de bestuurders als ubo ingeschreven in het ubo-register. Het lijkt heel makkelijk om vast te stellen wie binnen een organisatie de ubo is maar de praktijk leert heel anders. Het is vaak bijzonder moeilijk om vast te stellen wie de ubo is.

Ubo-register

Iedere organisatie die is ingeschreven in het handelsregister moet tussen 27 september 2020 en 27 maart 2022 zijn ubo bij de Kamer van Koophandel in het ubo-register inschrijven. Je kunt daarbij onder andere denken aan B.V.’s, N.V.’s, stichtingen en verenigingen, maar ook maatschappen en vennootschappen onder firma’s. Er is een categorie van organisaties die niet een ubo hoeft te registreren, bijvoorbeeld de Vereniging van Eigenaars.

Een organisatie kan meerdere ubo’s hebben. Iedere persoon die aan de criteria voldoet, moet worden ingeschreven.

Verplichting inschrijving

De ubo is verplicht mee te werken aan de inschrijving in het ubo-register. Handelen in strijd met deze verplichting wordt op grond van de Wet Economische Delicten aangemerkt als een overtreding die bestraft wordt.

Welke gegevens worden er geregistreerd?

Het ubo-register bevat informatie van de ubo die openbaar is voor iedereen (zoals dat nu ook is als je als bestuurder van een stichting of B.V. staat ingeschreven) en afgeschermde informatie die alleen voor opsporingsdiensten te raadplegen is.

Privacymaatregelen ubo-register

Het ubo-register is dus gedeeltelijk openbaar. Er wordt geregistreerd wie inzage in het register doet. De persoon die als ubo staat geregistreerd mag navraag doen hoe vaak inzage is gedaan, maar krijgt niet te horen wie er inzage heeft gedaan. In sommige gevallen kan een ubo verzoeken om de openbare gegevens in het ubo-register af te laten schermen. Bijvoorbeeld bij minderjarigheid, ondercuratelestelling of wanneer sprake is van een heel groot risico op ontvoering of geweld.

Via de notaris

Wij als notariskantoor zijn al een tijdje verplicht om bij organisaties die bij ons komen te vragen wie hun ubo’s zijn. Wij zijn dus goed op de hoogte van de nieuwe spelregels bij de Kamer van Koophandel. Omdat je druk bezig bent en wilt zijn met ondernemen en niet belast wilt worden met extra administratieve en zeer tijdrovende lasten zoals het inschrijven van de ubo's binnen jouw organisatie in het ubo-register willen wij jou graag een helpende hand bieden. Hoe zul je je afvragen? Je geeft ons kantoor opdracht om de ubo('s) binnen jouw organisatie te registeren in het ubo-register. Heel simpel en vooral erg makkelijk. Jij kunt blijven doen waar je goed in bent namelijk ondernemen. Het enige wat je hoeft te doen is stukken per mail of per post op te sturen die wij van jou vragen. Dat is alles!. En omdat je achteraf niet met nare (financiële) verrassingen geconfronteerd wilt worden ontvang je van ons een opdrachtbevestiging waarin melding wordt gemaakt van de kosten. Transparant dus.

Tot slot

Als je over het bovenstaande vragen hebt en/of je ontlast wilt worden, helpen onze specialisten op het gebied van bedrijven en organisaties, je graag verder. Neem contact met ons op via telefoonnummer 0187-476111 en vraag naar notaris Bastiaan Sterling of toegevoegd notaris Nina Figee.


3 augustus 2020

Tweeverdieners kunnen vanaf 2021 meer lenen voor een woning

Tweeverdieners kunnen vanaf 1 januari 2021 meer lenen voor bijvoorbeeld het kopen van een huis. Het laagste inkomen gaat voor een groter deel meewegen voor het vaststellen van de maximale hoogte van een hypothecair krediet. Dit wordt mogelijk gemaakt door een wijziging van de Tijdelijke regeling hypothecair krediet.

In lijn met het advies van het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) telt straks 90 procent van het lagere toetsinkomen mee voor het financieringslastpercentage. Dit was 80 procent. Dat betekent in de praktijk een verruiming van de financieringsruimte voor tweeverdieners. Daardoor kunnen zij straks meer lenen voor de aanschaf van een woning of extra leenruimte krijgen voor verduurzaming van hun woning.

Studieleningen

Bij het vaststellen van de financieringslast moeten hypotheekaanbieders rekening houden met andere financiële verplichtingen van de consument. Daar vallen ook studieleningen onder. Op advies van het Nibud is een nieuwe rekentabel opgesteld om de impact van studieleningen op de financieringslast te kunnen berekenen. Ook zijn de tabellen met bijbehorende financieringslastpercentages op advies van het Nibud aangepast. Daardoor ontstaat een lichte stijging in de financieringsruimte bij toetsinkomens tot 30.000 euro.

Energiebesparende voorzieningen

Verder wordt ook de definitie van energiebesparende voorzieningen aangepast. Als die niet binnen 30 jaar kunnen worden terugverdiend, tellen deze niet meer mee voor het vaststellen van de extra leenruimte. Dit is bijvoorbeeld het geval bij een zonneboiler.

16 maart 2020

Maatregelen i.v.m. Corona virus

Ons kantoor blijft geopend zolang dit op een verantwoorde wijze mogelijk is en dit niet door de overheid wordt ‘verboden’. Vanzelfsprekend nemen wij alle maatregelen in acht die de overheid in het kader van het COVID 19-virus (coronavirus) neemt. Onze dienstverlening zal daardoor wel anders zijn. 

Voor de veiligheid van onze cliënten en onszelf verzoeken wij cliënten alleen naar ons kantoor te komen als zij geen klachten van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts ervaren. Als u niet naar ons kantoor kunt of wilt komen, zoeken we met u naar een oplossing om de dienstverlening door te laten gaan. Besprekingen kunnen bijvoorbeeld ook via telefoon of andere communicatiemiddelen plaatsvinden en in bepaalde gevallen is ondertekening van een akte per volmacht mogelijk.

In verband met de verscherpte richtlijnen van RIVM en de Rijksoverheid heeft Benschop & Sterling Netwerk Notarissen besloten per direct een aantal maatregelen te treffen: 

1. Wanneer u last hebt van de bekende Corona verschijnselen of in contact bent geweest met personen die besmet zijn (geweest) verzoeken we u om niet bij ons kantoor langs te komen en telefonisch of per e-mail contact met ons op te nemen.

2. Voor veel rechtshandelingen is de mogelijkheid dat u daarvoor een volmacht verleent. Indien u dit wenst verzoeken wij u ook om contact met ons op te nemen.

3. Wij gaan terughoudend om met onaangekondigd bezoek dat niet op afspraak is. Legalisaties van een ander notariskantoor doen wij momenteel niet. 

4. Onze medewerkers kunnen minder beschikbaar zijn of meer thuiswerken, wel is er een minimale bezetting per afdeling aanwezig. Wij vragen u hiervoor uw begrip.

5. Wij vragen u niet meer mensen naar afspraken mee te nemen dan nodig is.

6. Wij schudden geen handen maar begroeten u met een lach.

7. Wij nemen extra hygiëne maatregelen en wassen en desinfecteren onze handen regelmatig. Wij verzoeken u hetzelfde te doen.

8. Onze medewerkers serveren geen koffie, thee of water meer en vragen u begrip in deze.

9. Tijdens uw afspraak nemen wij gepaste afstand van elkaar en alleen betrokkenen mogen bij de afspraak aanwezig zijn.


Wij berichten u vanzelfsprekend als wij nog verder onze dienstverlening moeten aanpassen als de overheid dat van ons vraagt.

Als u vragen heeft, dan vernemen wij dat uiteraard graag. 

nieuws van netwerk notarissen

4 oktober 2020nieuws

Dierendag 2020: Heb jij al eens nagedacht over een huisdierenclausule?

Er zijn veel mensen met een huisdier. Maar vaak hebben huisdierenbaasjes niet nagedacht over hoe het verder moet met hun huisdier na scheiding of als ze zelf niet meer kunnen...

lees verder >
28 september 2020nieuws

Het ubo-register: wat betekent dat voor jou?

De Kamer van Koophandel heeft sinds 27 september 2020 een nieuw register: het ubo-register. Organisaties moeten gegevens aanleveren voor dat register. Soms loopt dat via de notaris.  In verband met...

lees verder >
15 september 2020nieuws

Prinsjesdag 2020: dit zijn de belastingplannen voor 2021

Vandaag is het Prinsjesdag. De troonrede is voorgelezen en de Miljoenennota en het Belastingplan 2021 zijn gepresenteerd. Hieronder worden een aantal belangrijke plannen voor je uitgelicht.
Overdrachtsbelasting
Per 1 januari...

lees verder >
mr. J.M. Benschop (Rien Jan)Notaris
benschop@notarissenGO.nl
06-53223069 (alleen spoedgevallen buiten kantoortijden)
mr. B. Sterling (Bastiaan)Notaris
sterling@notarissenGO.nl
06-18191921 (alleen spoedgevallen buiten kantoortijden)
mr. N.U. Figee-Oswald (Nina)Toegevoegd notaris
mr. M.C.L. Boddé-Lemmers (Melanie)Kandidaat-Notaris
mr. D. Oudhof (Dorine)Kandidaat-notaris
M.G. Breen (Mathilde)Notarisklerk
J.S. van Doorn-Bos (Anneke)Notarisklerk
E.M.A. van der Dussen (Eefje)Notarisklerk
L. Keijzer (Laura)Notarisklerk
I.M.S. Kwak (Irene)Notarisklerk
T.C. Ganzeman (Marco)Notarisklerk
F.A. Verhees (Frans)Notarisklerk
S.J.A.M. Verschuuren (Susanne)Notarisklerk
C. Bezuijen (Corina)Front office medewerkster
C. (Caitlin) BoetersFront office medewerkster
J. (Jolanda) NoteboomFront office medewerkster
M. (Mina) WaliFront office medewerkster
M. van den Braak (Margret)Notarieel medewerker
J.L. Driesse (Joke)Notarieel medewerker
M.G. van Duren-Groenendijk (Michelle)Notarieel medewerker
M.M. van Groningen (Mariska)Notarieel medewerkster
D. Hoogedeure-Everse (Diana)Notarieel medewerker
A. Mackloet (Anne)Notarieel medewerker
B. Ploegman (Brenda) Notarieel medewerker
D.A. Streefkerk (Daniëlle)Notarieel medewerkster
J. Trommel-Felsbourg (Janny)Notarieel medewerker
Y. van der Wateren (Yvonne)Notarieel medewerker
M. (Monique) van Es-de WolfOndersteuner Ondernemingsrecht
S. (Sabine) Stahl Ondersteuner Onroerend Goed
J. Verhage (Johan)Boekhouder
M. Schaeken (Mirella)Office Manager

Benschop & Sterling Netwerk Notarissen

handelsregisternr: 23063799
btw nr: NL007963269B01

Openingstijden

Maandag08:30 - 17:00 uur
Dinsdag08:30 - 17:00 uur
Woensdag08:30 - 17:00 uur
Donderdag08:30 - 17:00 uur
Vrijdag08:30 - 17:00 uur
Parkeren: Parkeerzone Noordzijde Haven is alleen bestemd voor vergunninghouders. U kunt parkeren aan de Zuidzijde Haven of op parkeerterrein 't Hof.

Bezoekadres

Noordzijde Haven 15
3252 BH Goedereede

vraag stellen

Je kunt hieronder je gegevens en je vraag invullen. We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

afspraak maken

Als je hieronder je gegevens invult nemen we zo spoedig mogelijk contact met je op om de afspraak in te plannen.