Ben je op zoek naar een notaris in Bussum, Naarden, Muiderberg of Muiden? Dan is RijksBredius Netwerk Notarissen het notariskantoor waar je terecht kunt voor al je notariële zaken. Klik hier om te lezen wat anderen van ons vinden.

RijksBredius notarissen is in 2011 ontstaan uit een fusie van de notariskantoren 'Meyer, Ritsma & Steins Bisschop notarissen' en 'Habers & Luykx notarissen'. Het kantoor van Meyer, Ritsma & Steins Bisschop was gevestigd aan de Rijksweg in Naarden en Lindelaan in Bussum. Het kantoor van Habers & Luykx notarissen - op ons huidig adres - aan de Brediusweg 16 in Bussum. Uit de straatnamen Rijksweg en Brediusweg is de naam RijksBredius notarissen ontstaan.

Onze notarissen en kandidaat-notarissen staan altijd voor je klaar om de belangrijkste momenten van je leven goed te regelen. We staan je graag bij met gedegen advies en we wijzen je graag op juridische valkuilen die je zelf nooit had ontdekt. De notarissen zijn aangesloten bij de specialistenvereniging Estate Planners in het Notariaat (EPN), zodat ook de fiscale kant van uw testament deskundig bekeken wordt.

We kunnen je onder andere helpen als je een huis wilt kopen, bij de oprichting van je eigen bedrijf of om de huwelijkse voorwaarden goed te regelen. Maar ook op minder vrolijke momenten zijn we je steun en toeverlaat. Zoals bij het maken van een testament of het regelen van een scheiding. Maar we kunnen je bijvoorbeeld ook adviseren of het slim is om een erfenis te accepteren, die minder lucratief is dan het lijkt. 

Lees verder...

Bij RijksBredius werken uitsluitend Netwerknotarissen. En dat zijn niet zomaar notarissen en kandidaat-notarissen. Netwerknotarissen houden elkaar scherp en helder, we delen kennis en adviseren elkaar, zodat we samen jou beter kunnen helpen. Ook hier in Bussum.


Wij spreken gewone mensentaal en weten precies wat er speelt in de wereld. De echte én de virtuele. Zo kun je bij ons terecht voor een social media testament. Kom daar maar eens om bij een traditionele notaris. Vandaar dat wij van RijksBredius durven te zeggen dat we net iets meer notaris zijn.

Verberg lees verder...

nieuws van het notariskantoor

5 april 2020

Spoedwetgeving corona

21/4 Update: ook De Eerste Kamer heeft ingestemd met het wetsvoorstel. De inwerkingtreding van de noodwet wordt op korte termijn verwacht. Nogmaals is benadrukt dat niet te lichtvaardig om mag worden gegaan met deze noodwet.

17/4 Update: De Tweede kamer heeft ingestemd met het wetsvoorstel. Wel is nogmaals benadrukt dat dit een noodwet is voor echte noodgevallen. Krol: 'alle mogelijkheden voor persoonlijk, direct contact tussen de notaris en de cliënt moeten zijn uitgeput voordat van .... het wetsvoorstel gebruik wordt gemaakt.' De minister heeft dit uitgangspunt onderschreven.

De Eerste Kamer moet over het wetsvoorstel nog een beslissing nemen.

Spoedwetgeving op het terrein van Justitie en Veiligheid

Nieuwsbericht | 03-04-2020 | 15:30

Behalve de directe bestrijding van het coronavirus is het ook van groot belang dat de samenleving zoveel als mogelijk normaal blijft functioneren. Bestaande wetgeving biedt al veel ruimte om praktische problemen op te lossen die het gevolg zijn van de coronacrisis. Waar dat niet het geval is, zijn nieuwe tijdelijke wettelijke voorzieningen of aanpassingen nodig. Dit kan deels met terugwerkende kracht.

Een en ander wordt geregeld in een wetsvoorstel van minister Dekker voor Rechtsbescherming en minister Grapperhaus van Justitie en Veiligheid waarmee de ministerraad heeft ingestemd.

Zo wordt het op verschillende terreinen mogelijk om, waar nu nog fysieke overleg- en besluitvormingsprocedures zijn voorgeschreven, tijdelijk via elektronische middelen te communiceren. Dan gaat het bijvoorbeeld om beursvennootschappen en verenigingen die jaarlijks een algemene vergadering moeten houden. Door het coronavirus is het fysiek bijeenkomen onwenselijk.

Het bestuur van rechtspersonen kan straks bepalen om een algemene vergadering te houden die uitsluitend via livestream (audio of video) te volgen is. Voorwaarde is wel dat de leden en aandeelhouders tijdens die vergadering of van tevoren vragen kunnen indienen, die uiterlijk op de vergadering zelf worden beantwoord. Mocht een lid of aandeelhouder niet optimaal hebben kunnen deelnemen aan zo’n vergadering, dan zijn de genomen besluiten toch rechtsgeldig. Ook kan het bestuur de termijn voor het houden van een algemene vergadering en de termijn voor het opmaken van de jaarrekening uitstellen.

De rechtspraak kan in meer gevallen elektronische communicatiemiddelen inzetten. Er wordt al gebruik gemaakt van videoverbindingen tijdens een mondelinge behandeling. Straks kan dit vaker worden toegepast zodat bijvoorbeeld een advocaat of een procespartij niet fysiek hoeft te verschijnen omdat met beeldbellen kan worden volstaan.

De aanpassingen gelden ook voor mensen die vanwege de corona-maatregelen niet in persoon bij de notaris kunnen verschijnen om een akte te ondertekenen, zoals een testament. Met behulp van audiovisuele communicatiemiddelen kan deze akte dan toch tot stand komen.

Verder wordt het mogelijk naast of in plaats van bloed, ook speeksel of slijm af te nemen van een verdachte, als het vermoeden bestaat dat deze drager is van een ernstige besmettelijke ziekte. Dit betekent dat verdachten kunnen worden getest op het corona-virus.

De ministerraad heeft ermee ingestemd het wetsvoorstel voor advies aan de Raad van State te zenden. De tekst van het wetsvoorstel en van het advies van de Raad van State worden openbaar bij indiening bij de Tweede Kamer.

16 maart 2020

Corona virus

In verband met de verscherpte richtlijnen van RIVM en de Rijksoverheid hebben wij besloten een aantal maatregelen te treffen:

1. Wanneer u last hebt van de bekende Corona verschijnselen of in contact bent geweest met personen die besmet zijn (geweest) verzoeken we u om niet bij ons kantoor langs te komen en telefonisch of per e-mail contact met ons op te nemen.

2. Voor veel rechtshandelingen is de mogelijkheid dat u daarvoor een volmacht verleend. Indien u dit wenst verzoeken wij u ook om contact met ons op te nemen.

3. Wij gaan terughoudend om met onaangekondigd bezoek dat niet op afspraak is.

4. Het kan zijn dat onze medewerkers minder frequent op kantoor aanwezig zijn. Wij vragen u hiervoor uw begrip.

5. Wij vragen u niet meer mensen naar afspraken mee te nemen dan nodig is.

Verder houden wij de ontwikkelingen van de aangekondigde spoedwetgeving omtrent het op 'afstand tekenen' van notariële akten nauwlettend in de gaten. Besprekingen kunnen wel op afstand geschieden middels een verbinding via beeldbellen (Skype).

2 oktober 2019

“Is dit het moment om te kopen of te verkopen?”

Denkt u wel eens over een andere woning? Droomt u van een bepaalde woning? Heeft u een favoriete wijk of wilt u liever naar het buitengebied? Heeft u praktische redenen om u naar een grotere of kleinere woning te verhuizen? Omdat de kinderen de deur uit zijn, u gaat samenwonen of vanwege een (potentiële) zorgbehoefte?

Dan is het goed om te weten dat er verschillende ontwikkelingen zijn, waardoor het juist nu een goed moment kan zijn om uw woning te verkopen of te kopen. Ontwikkelingen op de woningmarkt bieden kansen Het gemiddelde prijsniveau is hoog, er is veel vraag naar bepaalde woningen, zoals appartementen en tussenwoningen en ook een groot aanbod van vrijstaande woningen. In iedere gemeente is de situatie anders. Dit heeft effect op de woningprijzen, maar biedt ook kansen. Door een combinatie van overwaarde op uw woning, de lage hypotheekrente en goede financieringsmogelijkheden, kunt u de stap naar een volgende woning misschien nu al maken. Wellicht kunnen uw netto woonlasten gelijk blijven of juist lager worden. Wilt u weten of dit voor u het moment is om te verkopen en/of te kopen?

Kom dan naar de NVM-informatieavond. De organisatie is in handen van een zestal makelaarskantoren. Zij doen dat samen met een onafhankelijke woningmarktdeskundige van de NVM, hypotheekadviseurs De Hypotheker Huizen, KPP Persoonlijke Financiële Planning en Baar Advies, alsmede de notariskantoren Moulijn Netwerk Notarissen en RijksBredius Notarissen. Informatieavond Tijdens deze avond hoort u de details over de woningmarkt in onze regio. Verder krijgt u inzicht in vraag en aanbod in Huizen of Gooise Meren. Wij wijzen u op mogelijkheden die relevant kunnen zijn als u kleiner of groter wilt wonen of lagere woonlasten wilt. We laten mogelijkheden voor een optimale financiering zien en de notaris behandelt relevante juridische zaken. In 2 uur bent u helemaal bijgepraat. Na afloop is er uitgebreid gelegenheid om vragen te stellen met betrekking tot uw persoonlijke woonsituatie. Komt u naar de “Is dit het moment?”-avond? Dinsdag 15 oktober van 19.30 uur tot 21.30 uur in Huizen, het voormalige gemeentehuis, Naarderstraat 3 of Donderdag 17 oktober van 19.30 tot 21.30 uur In Naarden, Witte Kerk, Koningin Wilhelminaan 15.

Komt u alleen of neemt u vrienden en kennissen mee? U kunt zich inschrijven op www.isdithetmomentGooi.nl of bel 035-6944500. Wij kijken uit naar uw komst. De koffie staat klaar!

nieuws van netwerk notarissen

15 november 2020nieuws

Gezien in Kassa: erfbelasting en alleenstaande ouders

Afgelopen zaterdag was er een item in het tv-programma Kassa over de erfbelasting die door een toekomstige minderjarig weeskind betaald met worden. Netwerk Notarissen werkte mee aan het item en...

lees verder >
12 november 2020nieuws

Vandaag zegt Tweede Kamer 'ja' tegen ferme ingreep in de overdrachtsbelasting

De Tweede Kamer heeft aan het eind van de middag een wetsvoorstel aangenomen waarmee de overdrachtsbelasting flink op de schop gaat per 1 januari 2021. In vergelijking met nu zullen...

lees verder >
4 oktober 2020nieuws

Dierendag 2020: Heb jij al eens nagedacht over een huisdierenclausule?

Er zijn veel mensen met een huisdier. Maar vaak hebben huisdierenbaasjes niet nagedacht over hoe het verder moet met hun huisdier na scheiding of als ze zelf niet meer kunnen...

lees verder >
mr. R.A. Ritsma (Robert) notaris (EPN-notaris)
Robert is als kandidaat-notaris begonnen in 1987 en sinds mei 2000 notaris in Bussum. Hij is werkzaam op alle notariële gebieden, met een nadruk op het onroerend goed- en familierecht.
mr. D.S.R. Volmer (Dave) notaris (EPN-notaris)
Dave is in 2001 in de algemene notariële praktijk begonnen. Hij heeft hij zich gespecialiseerd in het familierecht en estate planning, onder andere bij een gerenommeerd Amsterdams kantoor en een notariskantoor in het Gooi. Hij heeft de Grotius specialisatieopleiding Estate Planning voltooid. Sinds 2013 is hij verbonden aan RijksBredius. In 2014 is hij René Meyer als notaris opgevolgd.
mr. J.E. van Ommeren (Joyce) kandidaat-notaris
Joyce is sinds 1992 werkzaam als kandidaat-notaris. Vanaf 2007 is zij werkzaam op de afdeling familierecht, met als specialismen personen- en familierecht en estate planning.
mr. S.W.R. Polman (Simon)kandidaat-notaris | IT-notaris
spo@notarisrb.nl
035-6939000
Na zijn afstuderen in 1997 is Simon werkzaam geweest op Notariskantoren in Hoofddorp, Hilversum en Amersfoort, waar hij ruime kennis en ervaring heeft opgedaan in de algemene notariële praktijk. De laatste jaren heeft hij zich toegelegd op het ondernemingsrecht. Als kandidaat-notaris bij RijksBredius adviseert en begeleidt Simon u graag bij alle voorkomende werkzaamheden, waaronder de oprichting van een BV, een stichting of een vereniging, statutenwijzigingen en fusies/splitsingen. Simon is tevens werkzaam als IT-notaris (www.it-notaris.nl).
mr. L.E.M. Elshoff (Lianne)kandidaat-notaris
Lianne Elshoff werkt als kandidaat-notaris bij RijksBredius. Zij studeerde notarieel recht aan de Rijksuniversiteit van Groningen. Tijdens haar studie was zij actief bij de Vereniging Voor Notariële Studenten te Groningen en heeft zij binnen deze vereniging een bestuursfunctie vervuld. Tevens heeft zij het Topclass programma voor Notarieel Recht gevolgd. Na haar studie is zij als kandidaat-notaris werkzaam geweest op een notariskantoor in Amstelveen, waarna zij de overstap heeft gemaakt naar RijksBredius. Zij houdt zich bezig met het onroerend goedrecht en het ondernemingsrecht.
mr. R.J.W.J. Meyer (René) adviseur (oud (EPN-) notaris)
René is sinds 1975 werkzaam bij Rijksbredius; vanaf 1988 als notaris en met ingang van 1 januari 2014 als oud-notaris en adviseur. Hij is gespecialiseerd in familie- en erfrecht en estate-planning waarover hij ook publiceert. Hij was mede-oprichter en eerste voorzitter van EPN (Estateplanners in het Notariaat). Hij is nauw betrokken geweest bij de totstandkoming en ontwikkeling van het levenstestament.
mr. W.M. Steins Bisschop (Wouter) adviseur (oud EPN/TTP-notaris)
Wouter is in 1991 benoemd tot notaris en heeft op 1 mei 2017 eervol ontslag gekregen van de Koning. Hij is nog altijd aan kantoor verbonden als adviseur. Hij heeft als specialismen familierecht en ondernemingsrecht. Hij was lid van de vereniging voor Estate Planners in het Notariaat (EPN) en aangesloten bij de Software Borg Stichting. In die hoedanigheid heeft hij broncode deponeringen begeleid in samenwerking met deze stichting. Wouter was als notaris tevens aangesloten bij Stichting IT-notaris.
W.A. Mijnheer (Wendy) notarisklerk / SCE Gecertificeerd Executeur
Wendy is sinds 2001 werkzaam bij RijksBredius waar zij begon op de afdeling registergoed. Tegenwoordig heeft zij haar werkzaamheden op de afdeling familierecht, waarbij zij zich voornamelijk bezig houdt met boedels: verklaringen van erfrecht en nalatenschappen. Zij is SCE gecertificeerd executeur.
N. Smits (Nicolien) secretaresse afdeling familierecht
nsm@notarisrb.nl
035-6939000
Nicolien is sinds 2001 werkzaam op de afdeling familierecht van RijksBredius. Daaraan voorafgaand was zij werkzaam op de afdeling registergoed. In het familierecht is zij voornamelijk bezig met boedels: verklaringen van erfrecht en het afwikkelen van nalatenschappen.
B. Blaas-Van Hoolwerff (Bibi) secretaresse afdeling familierecht
Bibi Blaas is al ruim 25 jaar werkzaam in het notariaat, waarvan de laatste 13 jaar bij RijksBredius. Zij is gespecialiseerd in het familierecht.
S.S.B. van der Hart-Pals (Sonja) secretaresse afdeling familierecht
V. Tavenier (Vivian) secretaresse afdeling familierecht
Vivian is sinds 2008 werkzaam op de afdeling familierecht van RijksBredius. Eerst werkzaam in de algemene praktijk en nu in het familierecht.
J. van der Laan (Jeanette) secretaresse afdeling onroerend goed
Jeanette is sinds 1994 werkzaam in het notariaat; tot 2008 als all-round medewerker en nu voornamelijk op de afdeling onroerend goed.
I.B. den Uijl-Mol (Ingrid) secretaresse afdeling onroerend goed
Ingrid is in 1990 begonnen bij RijksBredius op de afdeling registergoed.
mr. J.M.E. Loman (Annemarie)medewerker afdeling ondernemingsrecht
alo@notarisrb.nl
035-6939000
I. van Andel (Ingrid)secretaresse afdeling ondernemingsrecht
P.J. Molenaar-Kos (Petra) boekhouder
Petra is sinds 2002 werkzaam bij RijksBredius waar zij mede de financiële administratie verzorgt.
M.K. van der Maal (Yuri)Receptioniste
yma@notarisrb.nl
035-6939000
J.C. Baas (Janine) Receptioniste

RijksBredius Netwerk Notarissen

handelsregisternr: 51438283
btw nr: NL850015546B01

Openingstijden

Maandag08:30 - 20:00 uur
Dinsdag08:30 - 17:30 uur
Woensdag08:30 - 17:30 uur
Donderdag08:30 - 17:30 uur
Vrijdag08:30 - 17:30 uur
Op ons kantoor zijn we je ook graag -op afspraak- van dienst tijdens de avondopenstelling op maandag van 17.30 uur tot 20.00 uur.

Bezoekadres

Brediusweg 16
1401 AG Bussum

vraag stellenprijs opvragen

Je kunt hieronder je gegevens en je vraag invullen. We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

afspraak maken

Als je hieronder je gegevens invult nemen we zo spoedig mogelijk contact met je op om de afspraak in te plannen.